Często zadawane pytania

Nie otrzymałem biletu. Co moge zrobić w tej sytuacji?

Proszę sprawdzić folder SPAM i tzw. smartfoldery (Powiadomienia, Oferty) w swojej poczcie. W szczególności niektóre programy pocztowe nie ściągają wiadomości z tych folderów i może być potrzeba sprawdzenia poczty poprzez klienta WWW.

Można też zalogować się na stronie i odszukać swój bilet w pozycji Moje rezerwacje. Zarejestrować się można również już po zakupie biletu. Należy jednak pamiętać o użyciu do rejestracji tego samego adresu e-mail.

W przypadku płatności Przelewy24/DotPay lub TPay, gdy jest znany numer transakcji (numer postaci MXXXXX-XXXXX, TR-3UJZ-XXXXXXX - można go znaleźć na potwierdzeniu przelewu) bilet można również wyszukać na tej stronie.

Jak zwrócić bilet?

Najłatwiej skorzystać z linka do zarządzania biletem dostępnego w mailu z potwierdzeniem zakupu biletu. Po jego użyciu jedną z opcji jest możliwość zwrotu biletu.
Opcja zwrotu jest również dostęna w pozycji Moje rezerwacje w menu zalogowanego użytkownika.
W przypadku reklamacji wykonania usługi przewozu (żądanie 100% zwrotu) lub zwrotu częściowego prosimy o kontakt bezpośrednio z firmą przewozową obsługującą dany kurs. Dane kontaktowe są dostęne na bilecie.

Ile czasu będę czekać na zwrot pieniędzy?

Wg regulaminu na zwrot mamy 10 dni roboczych, jednak w praktyce zwroty są zlecane tego samego lub następnego dnia.
Zwroty realizowane są tym samym kanałem, którym realizowana była płatność i w praktyce czas zwrotu jest uwarunkowany tym jaki kanał wybraliście Państwo przy wpłacie.
W przypadku szybkich przelewów zazwyczaj zamyka się to w 1-2 dniach roboczych.
W przypadku użycia kart płatniczych (i często BLIK) transakcja rozliczana jest w okresie ok. tygodnia (a czasem i dłużej). Warto też zauważyć, że w przypadku zwrotów do transakcji kartowych oryginalna transakcja rozliczana jest zazwyczaj pomniejszoną kwotą (w przypadku 100% zwrotów transakcja jest anulowana), nie znajdą więc Państwo w wyciągu zwrotu, lecz ostateczne obciążenie będzie na niższą kwotę niż opiewała oryginalna transakcja.

Jak uzyskać FV za przejazd?

W przypadku przewoźników, którzy wyrazili zgodę na wystawianie przez nas FV w ich imieniu, w momencie zakupu biletu będzie dostępna opcja wystawienia FV, którą należy włączyć i wypełnić potrzebne dane. FV zostanie automatycznie wystawiona i wysłana po zaksięgowaniu płatności.

W przypadku pozostałych przewoźników, należy przy zakupie biletu wypełnić NIP nabywcy, a po otrzymaniu biletu prosimy o przesłanie mailem bezpośrednio do przewoźnika (dane kontaktowe znajdują się na bilecie) danych do FV wraz z nr biletu, do którego ma być wystawiona FV.

W przypadku wystawienia FV w naszym systemie, wysyłamy maila z linkiem do wydruku FV. Faktury są też dostępne po otwarciu linka do zarządzania biletem (z potwierdzenia zakupu biletu) oraz z poziomu zalogowanego użytkownika.

Czy w przypadku zakupu biletu dla kilku pasażerów należy podać nazwiska wszystkich pasażerów?

Nie ma potrzeby podawania nazwisk kolejnych pasażerów. Potrzebujemy nazwisko tylko jednego pasażera. Wystarczy, że wejdziecie Państwo razem do pojazdu.

Kiedy dostanę maila z biletem?

Bilety są automatycznie wysyłane po zaksięgowaniu pieniędzy na naszym koncie. W przypadku korzystania z usług banków księgujących online trwa to zazwyczaj kilka minut. W przypadku pozostałych banków pieniądze mogą być zaksięgowane dopiero w następnym dniu roboczym.

Wystąpił błąd przy realizowaniu płatności. Jak mogę ponownie opłacić bilet?

Nasz system nie przewiduje możliwości ponownej zapłaty za bilet. W przypadku, gdy proces płatności nie zakończył się powodzeniem najprościej jest ponownie zarezerwować bilet i za niego zapłacić. W przypadku podania identycznych danych poprzednia rezerwacja zostanie automatycznie anulowana. W przypadku, gdy nie ma już wolnych miejsc lub zmieniła się cena można wcześniej zwolnić niedokończoną rezerwację. W tym celu należy zalogować się do panelu użytkownika, wyszukać niedokończoną rezerwację i użyć przycisku Zwolnij.

Czy mogę pokazać bilet w telefonie?

Przewoźnicy akceptują bilety wydrukowane lub sms (jeśli są dostępne). Nie gwarantujemy, że bilet w innej formie będzie zaakceptowany. Proszę ewentualnie skontaktować się bezpośrednio z przewoźnikiem.

Komu przysługuje bilet ulgowy?

Firmy przewozowe mają różne polityki dotyczące biletów ulgowych.
Kryteria uprawniające do zakupu biletu ulgowego powinny być dostępne w warunkach przewozu danego przewoźnika. Stosowna informacja jest też dostępna na stronie zakupu biletu, jeśli został wybrany chociaż jeden bilet ulgowy.

Chciałbym zarezerwować bilet i zapłacić za niego kierowcy.

Serwis Moj-Bus.pl umożliwia zakup biletów autobusowych. Nie jest możliwa sama rezerwacja miejsca w pojeździe. W takim przypadku prosimy o skorzystanie z rezerwacji telefonicznej przewoźnika. Zachęcamy jednak do zakupu biletu. Operacja jest łatwa i szybka a dodatkowo ceny które oferujemy są zazwyczaj korzystniejsze od cen jakie należy uiścić w przypadku zakupu biletu u kierowcy.

Z którego konkretnie miejsca odjeżdża autobus?

Po wyszukaniu kursu można kliknąć na nazwę miejscowości. Pojawi się nowe okno/zakładka z informacją o przystanku i często stosowną mapką. Informacje dotyczące przystanku znajdują się również na bilecie.
Jeśli informacja jest niewystarczająca prosimy skontaktować się bezpośrednio z przewoźnikiem.

Po zakupie biletu, można łatwo dotrzeć do tej informacji korzystając z linka do zarządzania biletem zamieszczonego w mailu z potwierdzeniem zakupu biletu. Na stronie, która się wyswietli jest możliwość sprawdzenia informacji dotyczących przystanków: początkowego i końcowego.

Jak skontaktować się z przewoźnikiem obsługującym kurs?

Dane kontaktowe do firmy przewozowej znajdują się na bilecie.
Można to zrobić również poprzez formularz kontaktowy na naszej stronie wskazując konkretnego przewoźnika jako adresata.

Co to jest link do zarządzania biletem?

W mailu z potwierdzeniem zakupu biletu zamieszczamy link do zarządzania biletem. Po jego kliknięciu otworzy się strona umożliwająca:

  • wydruk biletu
  • zwrot biletu
  • sprawdzenie regulaminu obowiązującego na kursie
  • sprawdzenie informacji o przystankach początkowym i końcowym
  • wydruk FV wystawionych do biletu

kurs busa